A kutyák jók, Trump rossz
A kutyák jók, Trump rossz ez derült ki egy amerikai tanulmányból amiben arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy milyen hatással vannak az ember hangulatára, a különböző témájú social media tartalmak..
Jennifer Golbeck a Maryland-i Egyetem tudományos munkatársa és professzora azt vizsgálta a „Dogs Good, Trump Bad: The Impact of Social Media Content on Sense of Well-Being” (A kutyák jók, Trump rossz: A közösségi média tartalmak hatása a jó közérzetre) című tanulmányában, hogy miként befolyásolja a hangulatunkat, ha aranyos kutyákat nézünk a neten.
Az eredmény nem meglepő: pozitívan!
A tanulmány 1880 tesztalany bevonásával készült.
3 csoportra osztották őket
- Az első csoport Donald Trump tweetje-it nézegette 5 percen át. Voltak köztük Trump pártiak és ellenzők is. Tehát politikai nézetektől függetlenül próbálták vizsgálni a hatást.
- A második csoport 5 percig népszerű, vicces tartalmakat nézett a közösségi médiában.
- A harmadik csoport aranyos kutya képeket nézett ugyanennyi ideig.
Akciós termékek
Mindenekelőtt minden résztvevő elvégezte a PEECE nevű felmérést, ami az alap hangulatukat méri fel.
A teszt 12 állítást tartalmaz, ami a résztvevők hangulatára vonatkozik. Minden állítást 1-5-ig pontozhattak attól függően mennyire érzik magukra nézve igaznak.
Ezután a véletlenszerűen kiosztott 3 csoportnak 5 percig mutatták a képeket.
A Trump tweeteket kapó csoportban lévő személyek függetlenül attól, hogy a politikus ellenzőiről vagy pártolóiról volt e szó 5 perc után egyöntetűen rosszabbul érezték magukat, mint előtte.
A népszerű vicces posztokat nézők jobban érezték magukat, de a kutyás képeket nézők még jobban az 5 perc után.
Mi gazdik ezen meg sem lepődünk!